GOOGLE ADS SPECIALIST
OOK WEL SEA SPECIALIST GENOEMD
Vijtien jaar geleden (2008) zette Patrick zijn eerste Google Ads campagne op voor een massagepraktijk in Overijssel. Na 2 weken werd gevraagd of dat Google ding ook weer uit kon. Ze konden de drukte niet aan en een nieuwe hobby was geboren. De massagepraktijk groeide uit tot een prachtig kuuroord.
In 2013 zag Echo Marketing het levenslicht en binnen 3 maanden werden we Google Partner. Door structurele groei en waarborging van de hoogste kwaliteit behaalde we in 2016 de status Premier Google Partner.
VAN KLIK TOT KLANT
We brengen dagelijks duizenden bezoekers naar de websites van onze klanten. Maar met alléén veel bezoekers zijn we er natuurlijk nog niet. We willen dat deze bezoekers actie ondernemen, een bestelling plaatsen of bijvoorbeeld een offerte aanvragen. Om ervoor te zorgen dat een website optimaal presteert gaan onze Google Ads campagnes daarom altijd gepaard met een conversieoptimalisatietraject. We zetten bezoekers om in klanten. Op deze manier laten wij de omzet van onze klanten structureel stijgen.
Nu starten met Google Ads of je campagnes verbeteren?
Wil je vandaag nog (meer) resultaat met jouw campagnes? Neem dan direct contact op met de Google Ads Specialisten van Echo Marketing. In overleg plannen we graag een GRATIS Groeigesprek van 30 minuten in over hoe wij jouw online omzet met geoptimaliseerde campagnes gaan verhogen. Vraag nu jouw GRATIS online groeigesprek aan.
Wat doet een Google Ads Specialist?
SEO en SEA zijn begrippen die je veelvuldig tegenkomt als het gaat om Search Engine Marketing, ofwel zoekmachinemarketing. Eerder hebben we het al gehad over de SEO-specialist, die zijn bezighoudt met zoekmachineoptimalisatie. Maar wat doet nu eigenlijk een SEA (Google Ads) Specialist? In dit artikel geven we u daarop het antwoord.
Een Google Ads-specialist ‘doet’ Google Ads
Het begint een beetje flauw te worden, maar dit is wel het korte antwoord op de vraag ‘wat doet een Google Ads-specialist’. Die houdt zich inderdaad bezig met Google Ads. Waar SEO staat voor Google Search Engine Optimization (zoekmachineoptimalisatie), staat SEA voor Search Engine Advertising (ook wel zoekmachineadverteren genoemd). En waar de SEO-specialist zich inzet om uw website zo hoog mogelijk in de organische of natuurlijke zoekresultaten te krijgen, spant de SEA (Google Ads) specialist zich in voor uw gesponsorde zoekresultaten. Vaak raken en overlappen deze vakgebieden elkaar, waardoor de Google Ads Specialist ook te maken krijgt met de SEO-specialist en omgekeerd. Over wat een SEO-specialist is hebben we trouwens een apart artikel geschreven.
Waarom zou ik een Google Ads-specialist inschakelen?
Zoals u ongetwijfeld weet, is er binnen de zoekmachines stevige concurrentie. Op vrijwel alle vakgebieden, dus ook dat van u. Met een simpele optimalisatieslag van uw website, komt u vrijwel nooit meteen boven aan in de zoekresultaten. Met alleen een advertentie in Google redt u het waarschijnlijk ook niet. U schakelt een Google Ads-specialist in als u er serieus werk van wilt maken om strijd om de consument aan te gaan in de zoekmachines. Dan hebben we het in de meeste gevallen over Google, maar er kunnen ook goede redenen zijn om in de zoekmachine van Microsoft te gaan adverteren: Bing. Zo is de concurrentie binnen Bing veel minder groot dan die in Google. Met een beperkt budget kunt u vaak toch al heel goede resultaten met Bing Ads behalen.
Adverteren in YouTube
Naast adverteren in Google en Bing is er nog een derde belangrijke zoekmachine waarin u met veel succes kunt adverteren. Dat is YouTube, de tweede ‘zoekmachine’ na Google. De videosite wordt elke maand bezocht door meer dan een miljard mensen die samen meer dan 6 miljard video’s kijken. Video’s met instructies, video’s over bedrijven, video’s met entertainment. Daar zitten heel veel potentiële klanten voor uw onderneming tussen! YouTube biedt bovendien goede mogelijkheden om te targeten op uw doelgroep en biedt creatieve mogelijkheden om uw boodschap onder de aandacht te brengen.
Waarom adverteren?
Adverteren is vaak noodzakelijk om extra bezoekers naar uw website te halen. Zeker in concurrerende markten kunt u eigenlijk niet om advertenties heen. En waar bedrijven vroeger een advertentie in de krant zetten of een radiocommercial lieten maken, verschuift steeds meer van dat budget naar online. Dat is ook logisch, want veel mensen die naar ‘iets’ op zoek zijn, beginnen hun zoektocht in een zoekmachine. Met Google Ads kunt u snel inspelen op dat zoekgedrag, ook zonder dat je website hoog scoort in de natuurlijke zoekresultaten. Bovendien levert een Google Ads-campagne direct bezoekers op, die ook direct kunnen converteren in betalende klanten. En dan is er nog het voordeel van de inzichten die advertenties u op kunnen leveren. Met die inzichten kunt u weer snel inspelen op veranderingen.
Echo Marketing: Google Premier Partner
Een goede Google Ads specialist zet niet alleen campagnes op, maar analyseert zorgvuldig wat bezoekers doen nadat ze op een advertentie hebben geklikt. Welke advertenties werken wel en welke niet? En wat doen de bezoekers vervolgens op uw website nadat we ze er gesegmenteerd naartoe hebben gestuurd? Waar lopen ze vast en wat hebben ze nodig om tot actie over te gaan? Echo Marketing stuurt niet slechts zo veel mogelijk verkeer uit de zoekmachines door naar uw website, maar zorgt ervoor dat deze bezoekers doen wat u graag wilt dat ze op uw website doen. Samen zetten we de juiste advertenties op de juiste plekken in en laten we uw bedrijf groeien.
Sommige van onze klanten adverteren al in Google of Bing en willen graag meer uit hun campagnes halen. Andere klanten zijn nog helemaal nieuw met Google Ads of Bing Ads en willen graag advies over hoe ze dit traject het beste aan kunnen pakken. Beide klanttypen helpen we graag om meer succes uit hun campagnes te halen. Dat doen we al sinds 2008. Sinds enige tijd hebben we de status van Google Premier Partner. Daarmee zijn we het kleinste Ads-bureau van Nederland dat met deze veren kan pronken.
De status van Google Premier Partner is voorbehouden aan de best presterende Google Partners. Google Premier Partners behoren tot de top van Nederland op het gebied van Google Search Engine Advertising. Zelfs bureaus in online marketing besteden hun Google Ads campagnes inmiddels aan ons uit en daar zijn we best trots op. Hoe dan ook, als u op zoek bent naar een Google Ads-specialist, dan kunt u er zeker van zijn dat wij de gewenste kwaliteit leveren.
Een Google Ads-specialist zorgt voor de beste advertenties
Als u in Google gaat adverteren, moet u weten dat ook de gesponsorde zoekresultaten in een bepaalde rangorde verschijnen. Die rangorde wordt bepaald door de AdRank, waarbij de advertentie met de hoogste AdRank bovenaan de gesponsorde zoekresultaten verschijnt. Een benijdenswaardige positie, want veel gebruikers van Google klikken simpelweg op het eerste zoekresultaat. Ja, u staat er nog van te kijken hoeveel mensen op advertenties klikken als ze naar producten of diensten in Google op zoek zijn.
De AdRank is niet alleen een kwestie van het meeste bieden. Het gaat er ook om dat uw advertentie een goede kwaliteit heeft. De zogenoemde kwaliteitsscore is net zo belangrijk als de optimalisatie van uw pagina’s bij SEO. Een hogere kwaliteitsscore bereikt u als de relevantie van uw advertentie goed is, als de doorklikratio of de clickthrough rate (CTR) goed is én als de landingspagina een goede kwaliteit heeft. Vanzelfsprekend heeft een goede Google Ads specialist kennis van al deze deelgebieden, zodat uw advertenties professioneel geoptimaliseerd worden en u meer rendement over uw investering heeft.
Het is waar dat u ook zelf – zonder tussenkomst van een Google Ads specialist – advertenties met het Google Ads-programma (of het programma van de concurrent Bing) aan kunt maken en kunt optimaliseren. Maar door alle mogelijkheden die de advertentieprogramma’s bieden komt het vaak voor dat adverteerders door de bomen het bos niet meer zien. Of simpelweg twijfelen of ze wel het maximale uit hun campagnes halen. U betaalt uiteraard voor de dienstverlening van een Google Ads specialist, maar we zijn ervan overtuigd dat zo’n investering uw campagnes alleen maar ten goede komt.
Vandaag nog een goede Google Ads-specialist inschakelen?
Hebt u specifieke vragen over SEA of SEO? Neem dan eens contact op met de Google Ads specialisten van Google Premier Partner Echo Marketing. We praten u graag bij over wat zoekmachineadverteren voor uw bedrijf kan doen.