CONVERSIE OPTIMALISATIE

U heeft een prachtige website en inmiddels heeft u ook een campagne om het aantal websitebezoekers flink te boosten. Geweldig! U bent goed op weg alléén nu vraagt u zich af wat deze bezoekers precies op uw website doen. Kunnen ze vinden waar ze naar op zoek zijn? Werkt het contactformulier wel naar behoren of lopen ze ergens vast?

Het is onmogelijk om uw eigen website te beoordelen alsof u hem voor het eerst bezoekt. U kent uw eigen diensten als géén ander en u ziet uw website vaker dan het acht uur journaal. U navigeert probleemloos van A naar B en terug. Maar hoe vergaat het iemand die voor het eerst kennis met uw website maakt? Géén idee? Dan is het hoog tijd om met een websiteoptimalisatietraject te starten.

Mouse tracking software

Zou het niet geweldig zijn als u over de schouder van uw websitebezoekers zou kunnen meekijken? Met behulp van speciale software kunnen wij de muis van uw websitebezoekers exact volgen. We nemen alle bewegingen van het scherm op zodat u op een later moment kan bekijken hoe bezoekers uw website gebruiken. Dankzij deze software hebben wij voor onze klanten diverse kritische knelpunten ontdekt. Denk hierbij aan:

  • Contactformulieren die niet ingevuld konden worden
  • Hyperlinks die naar een dode pagina verwezen
  • Menu’s die ondoorgrondelijk bleken

Voor één van onze klanten hebben wij in een traject van 2 maanden meer dan 20 wijzigingen aan de website laten doorvoeren. Het resultaat? Van 1 lead per week,  30 per maand!

A/B testing

Wat werkt beter in een button: ONTVANG EEN OFFERTE of VRAAG OFFERTE AAN? Eerlijk gezegd kan niemand je dat vertellen omdat er maar één manier is om dit te achterhalen. En dat is door het te testen. Er zijn namelijk geen gouden regels die op elke website van toepassing zijn. Het zijn in praktijk vaak wel juist dit soort subtiele veranderingen die verrassend veel effect hebben. Zo hebben we onlangs een test gedaan waar we alleen de tekst van één button hebben aangepast. De oorspronkelijke Call To Action (CTA) converteerde tegen 2%. De nieuwe variant deed het met ruim 4% conversie stukken beter. Deze klant hoeft nu nog maar de helft van zijn marketing budget in te zetten om hetzelfde resultaat te behalen.

Uw website optimaliseren?

Uiteraard schermen we hier met de succesverhalen van conversie optimalisatie maar één ding weten we zeker, elke website bevat knelpunten! En deze knelpunten kunt u het beste maar zo spoedig mogelijk ontdekken. Een optimalisatietraject hoeft bovendien niet veel te kosten maar kan u wel heel veel geld besparen.

Vragen over Conversie Optimalisatie

AdWords Specialist Patrick Lotte

In de online marketing jungle is het vaak lastig om een goed beeld te krijgen van de kansen en de bedreigingen. Wij weten van de hoed en de rand dus u kunt ons letterlijk alles vragen. Patrick zit met smart op uw telefoontje te wachten.

U kunt mij bereiken op: 023 – 303 4605

Koffie met een gebakje

Wilt u weten of wij uw omzet kunnen laten stijgen? Dan willen we graag eerst alles over uw organisatie weten. Zo kunnen we het beste beoordelen of we voor u van toegevoegde waarde kunnen zijn. Onze eerste klant is nog steeds klant en ook met u willen we graag een lange termijn relatie aangaan. We komen het liefste even langs maar we kunnen uiteraard ook eerst even bellen.

Worteltaart
  • Klik op start

  • Kies een gebakje uit

  • Laat uw omzet stijgen