SEO Specialist Haarlem

Er zijn veel SEO-specialisten, maar er is maar één Echo Marketing. Echo Marketing is gespecialiseerd in SEA, de betaalde tegenhanger van SEO. SEA staat voor Search Engine Advertising en SEO staan voor Search Engine Optimization. Oftewel: adverteren in de zoekmachines versus een organische plek in de zoekmachine bemachtigen. In de praktijk kan het ene niet zonder het andere.

Waarom SEO belangrijk is als je wilt adverteren in Google
SEA en SEO gaan hand in hand. Een website die geoptimaliseerd is voor zoekmachines is anno nu geen website die volstaat met zoekwoorden, maar een voor de gebruiker geoptimaliseerde website. Dat lees je goed. Zoekmachineoptimalisatie is vooral optimalisatie voor gebruikers, jouw toekomstige klanten. Dat is ook logisch als je kijkt naar de missie van Google, de belangrijkste zoekmachine sinds het eind van de jaren 90 van de vorige eeuw.

Het is de missie van Google om alle informatie ter wereld te organiseren en universeel toegankelijk en bruikbaar te maken

Een goede SEO-specialist kijkt samen met jou naar de vragen die bij je klanten leven en hoe je website of webshop daar antwoord op kan geven. Hoe beter jouw aanbod aan de wensen van de klant voldoet, hoe beter je resultaten zullen zijn.

SEA begint bij SEO
Je website moet snel zijn, aangepast zijn voor mobiele apparaten en je klanten moeten gemakkelijk kunnen bestellen. Ook is het prettig als je website content bevat die vragen beantwoordt en die je klanten boeit. Hier komt de SEO-specialist om de hoek kijken. Want als je website niet aan een aantal basisvereisten wat betreft SEO voldoet, dan kun je adverteren wat je wilt, maar ben je in feite alleen geld aan het verbranden. En bestelt die potentiële klant zijn product of dienst uiteindelijk bij je concurrent.

Soms houdt dit in dat je extra teksten toe moet voegen. Maar SEO zit niet alleen in teksten. Ook de overige content moet minimaal op hetzelfde niveau zitten als die van je concurrent. Het liefst moet je content béter zijn. Video’s, afbeeldingen, grafieken, pdf’s, alles kan bijdragen aan een betere score op SEO-gebied.

SEA helpt bij SEO
Anderzijds kunnen inzichten uit jouw SEA campagnes uitstekend ondersteunen bij het verder uitbouwen van jouw SEO strategie. Met behulp van een SEA campagne krijg je namelijk razendsnel inzicht in welke woorden goed scoren. Deze inzichten kun je dan verwerken in jouw SEO strategie. Zodat je organisch ook nieuwe klanten gaat werven en niet alleen meer bezoekers.

Content van hoog niveau

Als jouw content van het allerhoogste niveau is en je website een goede structuur heeft, dan is het makkelijker en succesvoller om te scoren met SEA, de betaalde tegenhanger van SEO. Dat is precies de reden waarom we bij Echo Marketing uit Haarlem niet alleen maar campagnes opzetten, maar altijd kijken naar landingspagina’s en de rest van de website. Is het pad voor conversie geëffend? Zo nodig werken we samen met copywriters, vormgevers en specialisten op het gebied van social media.

Tenslotte zijn wij, als nuchtere SEA-specialisten uit Haarlem, realistisch genoeg om je geen gouden bergen te beloven. Dat je morgen bovenaan in organische resultaten van Google staat, zul je ons niet horen zeggen. Google gaat uiteindelijk zelf over de keuzes die ze maken en welke websites bovenaan in de zoekresultaten worden geplaatst. Wanneer je snel en gegarandeerd op bepaalde trefwoorden gevonden wilt worden, dan kun je het beste een Google Ads-campagne opzetten.

Kortom, zoek je een SEO Specialist uit Haarlem die je ook kan helpen met adverteren in Google plan dan snel een Online Groeigesprek in.