Hoe werkt Google Shopping?

Het is zover. U hebt een geweldige webshop gelanceerd. U hebt ook geïnvesteerd in goede beelden, teksten en in de gebruikersinterface. Maar de bezoekers staan nog niet te dringen voor de virtuele deur. Ook voor een online winkel geldt dat u moet investeren in reclame. Webshop-promotie is essentieel om bezoekers in groten getale naar uw shop te leiden. Maar uw webshop promoten is zo makkelijk nog niet. En hoe meer concurrentie u hebt, hoe lastiger het kan zijn en hoe beter u zich moet voorbereiden.

Wilt u uw webshop promoten tegen aantrekkelijke tarieven? Echo Marketing heeft zich sinds 2008 gespecialiseerd in webshop-promotie via Google. De meestvoorkomende vormen voor promotie zijn Google AdWords en Google Shopping.

Waarom? Simpel. Voor veel mensen begint de koopintentie bij een zoekopdracht in Google. Lang voordat ze mogelijk bij uw webshop uitkomen. Daarom is het van het grootste belang al in dat stadium aanwezig te zijn. Beide opties van Google zijn goed mogelijk om uw productassortiment te promoten en veel webshops gebruiken ze dan ook naast elkaar.

Webshop promoten via Google AdWords

Via Google AdWords biedt u op gesponsorde zoekresultaten. Deze tekstadvertenties verschijnen boven en onder de gewone zoekresultaten en worden daarvan onderscheiden door een geel blokje waarin ‘Adv.’ staat. Een groot aantal mensen klikt als eerste op deze gesponsorde resultaten, maar er zijn ook veel mensen die de advertenties overslaan en kiezen voor de organische zoekresultaten.

Vóór de recente AdWords-update kon u uw webshop ook promoten met advertenties rechts van de zoekresultaten, maar die optie is nu verdwenen. AdWords is door de uitgebreide functionaliteiten helemaal in te richten op uw webshop, maar daardoor is het ook niet zo eenvoudig in gebruik.

Webshop promoten via Google Shopping

Met Google Shopping kunt u uw productassortiment rechtstreeks in Google adverteren, zodat de zoekmachine een soort verlengstuk van uw winkel wordt. Ideaal om uw webshop en producten te promoten. Sinds de recente Google-update verschijnen er rechts geen advertenties meer boven de Shopping-resultaten. Ook worden de Google Shopping-resultaten soms boven de tekstadvertenties geplaatst. Daarnaast is er ook nog het speciale menu-item ‘Shopping’, waar de resultaten van de zoekopdracht verschijnen.

Via al deze resultaten kunnen potentiële kopers doorklikken naar uw webshop om de producten te kopen. Een groot voordeel van Google Shopping is dat de advertenties op basis van uw productfeed worden getoond en dat ze perfect inspelen op consumenten met een koopintentie. Ze zien een productafbeelding, de prijs, een aantal belangrijke features en een korte omschrijving. In de resultaten van de Shopping-pagina zijn ook de recensies van uw webshop zichtbaar aan de hand van sterren.

Uw webshop promoten met Echo Marketing

Wilt u een AdWords- of Shopping-campagne opzetten? Of uw bestaande campagnes optimaliseren? Echo Marketing is de specialist die u helpt het maximale uit uw webshop-promotie te halen.

  • B2B- én B2C-experts
  • Officieel Google Partner
  • Ook in het buitenland adverteren
  • Wij optimaliseren uw productfeed
  • Google AdWords- en Google Shopping-gecertificeerd